Welkom op de website van de Stichting tot Behoud van Mijnlocomotieven!

Wie zijn wij?

De Limburgse mijnspoorwegen dragen een belangrijk deel van onze Mijn historie, de vele miljoenen tonnen kolen zijn door hen vervoerd, zij hebben
een belangrijk aandeel gehad tijdens de oorlogsjaren en wederopbouw van Nederland en het Nederlandse spoorwegnetwerk.

Met het oog op het jaar 2015, het jaar van de mijn, is de stichting tot behoud van Mijnlocomotieven opgericht, aangezien er in Limburg geen
fysieke locomotief voor museale doeleinden bewaard is gebleven.
De stichting maakt zich sterk, met behulp van sponsoren en schenkingen, Limburgse mijnlocomotieven te bewaren voor het nageslacht en in ere te herstellen.

Vandaag met een klein team zeer productief geweest, frame wordt kaal gemaakt en ontvet. Dat laatste is een flinke klus daar vet en vuil van vele jaren zich hebben opgehoopt tot een harde substantie . Resultaat naar dag 1 mag er wezen. Hoewel de machine als eerste wordt geschilderd worden alle delen als zandstrooiers etc die van het frame afkomen gelijk gereviseerd . Dit staat dinsdag avond op het programma.

Wagen 303 is helemaal leeg en gekeurd ( wielbanden, wiel afstand, assen etc ), het grote werk kan beginnen...

16299485 597109787153521 3461269337475524544 n

16298749 597109763820190 3958216670202945983 n